måndag 3 augusti 2009

Sömnlös igen!

Inget sovet denna natt heller. Blir knäpp i skallen av detta. Har ont i ryggen och mår illa och kan därför inte sova! Gubben och Tyra snarkar som små grisar på övervåningen och Elsa sover hos momme. Jag vill också sova! Är trött som en gris! Sitter i köket och surfar runt lite på internet för att inte väcka resten av familjen. Hunden ligger i sin pyttelilla korg och snarkar som en lastbilschaffis. Hon har då inga problem att sova. Maken till sjusovarhund får man leta efter. Hon kliver inte upp före niosnåret frivilligt. I mitt nästa liv ska jag nog bli en labrador jag med. En glad, go och smålat livsnjutare. Såg Marley and me i går som handlar om en labbe, mycket igenkänningshumor i den filmen. Både när det gäller hunden och familjen. Fast fullt så bråkig som Marley har Selma aldrig varit. Hon har käkat upp ett par skor i sitt liv och de var ett par svindyra skinnsandaler som Johan köpt i Sorrento. Ja det gäller ju att välja de godaste skorna om man nu ska käka upp några. Sedan har hon ju käkat upp ett gäng glasögon också, både för mig och för morsan. Kanske hon har en förkärlek för det som är italienskt?
Nä nu ska jag sluta flumma runt. Nu ska jag passa på att käka frukost i fred så jag slipper bli irriterad på gubbens smaskande.
Kram och Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar