tisdag 1 september 2009

Nu är Frida här!

Frida kom den 30 /8!

Jo, hon kom i augusti ändå. Lill Frida. 3340g, 49cm, hattmått 35.Jag bakade en äppelkaka och precis när kaffet var klart gick vattnet. Det var bajs i vattnet så vi fick åka in på koll direkt. Hade inga värkar bara lite sammandragningar. När det väl drog i gång tog det ca 2h och en krystvärk. Första timmen hade vi skitkul eftersom jag tvingade min gubbe att bli stenad på lustgas. Sedan skrattade jag så när jag fick en värk kunde jag inte ta ngn gas. Andra timmen gjorde skitont sedan fick jag en krystvärk som gjorde så ont så det svartnade för ögonen. Då tog jag och tröck ut hela Frida, ville inte ha ngn mer sådan. Tyvärr lossnade inte moderkakan, den har bara slörpat ut med de två andra. Men denna satt fast så det blev operation. Lite tråkigt när själva förlossningen var så bra. Blev dålig efter det och fick ligga på observation i ca 4-5 h. Gubben fick ta hand om Frida. Är fortfarande lite yr och svajig pga av lågt blodtryck. Ska stanna på sjukhuset till på torsdag. Frida är värdens mammigaste som skriker sig hes så fort jag lägger ner henne. Ska tutta eller sova i knät hela tiden.

Så är läget Kram

4 kommentarer:

  1. Grattis!
    /Sofia Ingela

    SvaraRadera
  2. Åh jag ryser i hela kroppen, skönt att allt är bra med er iallafall. Längtar efter att få träffa lillfisen.

    Många kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Grattis igen! ÅÅ det låter helt underbart! Ja, trist med operation, men skönt att det gick bra ändå! Vila o må gott!

    Kramar från Nina O

    SvaraRadera
  4. Stort stort grattis till hela familjen! Längtar efter att få träffa er! Många kramar från mig och Henke /Jennie

    SvaraRadera