torsdag 17 december 2009

Sömn vad är det?

Ja, jakten på sömn fortsätter. Jag kan helt enkelt inte somna. Helt sjukt. Jag som vanligtvis har svårt att hålla ögonen öppna efter nio. Nej, rastlös och övertrött så att jag luras att tro att jag är pigg. Fy bubblan.

Nu till det positiva. Snön är här och det är ca 20 grader kallt. Hela Parteboda ser ut som ett julkort. Jättemysigt! Ungarna är helt galen i snön. I går åkte Elsa och Emma miniskoter hela eftermiddagen. Elsa försöker sig även på lite skidåkning, vilket inte är det lättaste med noll koordination.


Min nyaste lilla bebbe är suersnäll. Världens gladaste klimp. Hon tuttar som en galning på nätterna vilket inte heller är bra för sömnen så jag funderar på att pröva med lite ersättning innan vi går och lägger oss. Bröstmjölken kanske är lite för blaskig på kvällskvisten. Elsa och Tyra har aldrig behövt äta tillägg men alla ungar är ju olika. Sedan kan ju mjölken bli lite sämre av att jag inte kan sova och är stressad över det. Med de andra somnade jag som en klubbad säl vid niosnåret.


Ha det bra mina vänner. Vi får se när jag hinner plita ner några rader igen.

1 kommentar:

  1. Stackars Sara, jag lider verkligen med dig... Hoppas det funkar att ta till ersättning så du får sova.
    Ses imorrn! :)

    SvaraRadera