fredag 1 januari 2010

Gott Nytt År!!!

Och vips så har det nya året börjat. Nyårsafton firades som vanligt med grannarna. Vi åt som vanligt alldeles för mycket och Johan och Stefan drack som vanligt alldeles för mycket. Jag och Helena gav som vanligt samma nyårslöfte. Ett nytt och hälsosammare liv.


Så i dag den första dagen på det nya året har jag varit och inhandlat en våg på konsum. Den skulle vara mycket bra sa Ewa Bäck som satt i kassan. Det var en massa fina finesser på vågen som tex kroppsfettsmätning, bmi och något annat
som jag inte förstod mig på. 76,2kg visade den fina, blanka, nya vågen. (Johan vägde 105,6kg) Jag och gubben har kommit på att vi ska leka "Biggest loser Parteboda". Den som förlorar mest i vikt (procentuellt) vinner och får då något fint av den andra. Just mu känns det som jag kommer vinna. Jag sitter och dricker te medan
Johan käkar ostbollar. Men den tjurstöveln lär nog lägga in en stöt på sluttampen.
Ha det så bra alla ni som inte bantar. Jag kommer hålla er uppdaterad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar