måndag 27 april 2009

Vart tar tiden vägen?

Hinner inte med mig alls. Har en gård som ska krattas, fönster som ska putsas, ungar som ska en massa saker hela tiden, en kubik med kläder som ska stykas etc...

Därför har det inte blivit så mycket skrivet här. Men om man får välja mellan att ta sig an strykhögen eller skriva några rader här så är valet enkelt. I bland är det ganska rogivande att stryka men inte när man inte ser något slut på det växande berget. Nåja skit i det nu. Nu till något helt annat.

Det är inte bara jag på jobbet som ska få en bebbe. Även Kenneth ska få en liten, hans fjärde. En liten sladdis. Det var kul tyckte jag. Hans bebbe kommer i juli. Kanske en framtida klasskompis till min lilla vilde.


Apropå vildar. Tyris som annars är väldigt lugn får värsta busrycken på kvällen. Benen går som trumpinnar och blir helt vild. Springer, snurrar, kastar sig och har sig. Passar man sig inte blir man attackerad. Då tar hon sina kladdiga händer och kör in dem i mitt redan trassliga långa hår sedan snurrar hon in dem som värsta elvispsarmarna. Ju mer jag skricker och föröker få loss henne, ju mer skrattar hon. Även storesyrran blir utsatt för denna tortyr. Stackars Elsa som är så tunnhårig. Tyris drar loss stora tussar och skrattar så det kluckar. En riktig retsticka är det. När Elsa vill ligga i soffan med mamsen och ta det lugnt på kväller kommer odågan och rycker av henne filten sedan springer hon och förväntar sig lite jagis.
Annars är det väl inget nytt i P-boda. Johan är trött som vanligt och ligger i soffan och kliar sig mellan benen och jag är fet. Har fått tiktiga tjockis armar och jag är till och med fet på ryggen. Snart får jag ha en Bh som samlar upp fettet på ryggen också. Har snart ingen Bh som räcker till därfram heller för den delen, varken på bredden eller längden höll jag på att säga (ganska sant för den delen) Speciellt ena tissen har ryckt i från. Skit snyggt! Undrar var de säljer BHar med E samt C kupa? Måste ju finnas någon freak affär på nätet. Äh, ungen får väl tissa mer på den ena så blir de jämnlånga till slut. Problemet löst!

I morgon börjar en stegtävlig på jobbet som jag hurtigt anmält mig till. Jag är till 100% säker på att jag kommer att komma sist. Men det är ju tanken som räknas, eller nej i detta fallet är stegen som räknas. Hur som helst så är jag tillräckligt tjurig för att i alla fall försöka och att se till att jag kommer gå en lite prommis så länge tävligen pågår.

Nej, nu måste jag gå och ta reda på lite tvätt innan jag lägger mig i sängen och glor på någon helt meningslös amerikansk komediserie med infälda skratt (är amerikanarna så dumma att de inte fattar sina egna skämt, eller?).


Skit på er och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar