fredag 8 maj 2009

Gå, gå, gå


Är med i en stegtävling på jobbet och jag har gett mig fan på två saker. 1 JAG SKA INTE KOMMA SIST TROTS ATt JAG ÄR FET! 2 JAG SKA GÅ VARJE DAG

Det går bra faktiskt. Jag går varje dag i ur och skur, med eller utan barn. Elsa har blivit en liten Walker hon med. Hon skuttar och sprätter med lätthet i 8km. Skulle vara spännande att ge henne en egen stegräknare. Tänk allt hon rör sig på en dag, inga diagram skulle räcka till. Eftersom jag började tokpromenera på en gång så blev det en hel del skavsår och blåsor. Men skam den som ger sig. Tycker redan att jag fått bättre kondis och det är väl tur det eftersom jag snart kommer att dra omkring på en gigantisk syskonvagn. Ingen foglossning har jag heller så det är bara att knata på. I dag har jag gått en sväng med min gubbe och moster och en drös ungar i det vackra Alby (chernobyl) och kikat på alla underliga hus. Elsie och Eddie cyklade och samlade mask efter vägen. Eddie hängde sina på styret och stirrade så intensivt på dem att han brände rätt in i mig med cykeln. Elsa har fortfarande stödhjulen på, samma fina koordination som sin mamma. Men det blir faktiskt bättre. Nu vågar hon i alla fall cykla på sin nya lite större cykel. Hon har trampat på länge på den lilla ärvda cykeln hon fått av Johans kusiner.

Ett annat plus med alla dessa promenader är att jag inte går upp i samma takt som tidigare (bara 0,2kg förra veckan) samt att jag får gå på toa varje dag och inte var tredje som tidigare, jippi! Alltid något att glädjas över.


Ha en supertrevlig helg, det ska jag ha!

1 kommentar:

  1. Hallo Darling! We love you, fat or thin. Walk on! Kram fam. Wiselquist/Nylund.

    SvaraRadera