fredag 22 maj 2009

Lov/ledighets-ångest

Nu är det inte så många dagar kvar på jobbet. Vi slutar den 18 juni och sedan är det lov i ca. två månader, därefter ska jag vara mammaledig med Tyra tills bebben kommer och då blir jag förmodligen hemma ett år. Fatta att jag totalt kommer att vara hemma i 14 månader. Jag bryter i hop. Vad fan gör man i Parteboda i 14 månader. Det blir förmodligen en hel del internet och tv varvat med städning, matlagning, blöjbyten etc.... Fy fan!

Jag måste skaffa mig en hobby. Men vad? Måste vara något superkul där man träffar en massa roliga vuxna människor. Jag ska i alla fall köpa mig ett bra släp till hästen så vi kan åka upp på ÅRK och träna. Funderar på att anmäla mig och Fia-lotta till någon av de motionsgrupper de har där. Det kan vi båda behöva. Men vad ska man hitta på mer. Måste kika om det går några roliga kurser till hösten. Kanske man ska passa på att lära sig något språk. Har alltid velat lära mig spanska.
Det jag vet att jag kommer behöva mest av allt även om det inte alltid är så kul är fysisk aktivitet. Hatar att träna och att svettas. Men om man är fet som en gris och ska orka med tre små vildar så är det nog bara att bita i det sura äpplet. Tänk om jag kunde hitta någon träningsform som faktiskt är både rolig, konditionshöjande och superfettförbännade. Någon som vet om ngn sådan aktivitet. Det där "Vipe out" på tv ser ju kul ut, undra just vart närmaste bana finns, he he!
I don´t want to be a desperate houswife!

1 kommentar:

  1. Hej Sara!! Spanska tycker ja låter som en bra idé! Hoppas ni har d bra i parteboda. Åkte förbi några svängar förra veckan när vi åkte till/från ånge o tänkte på er då. Ha d gott! Kram Elisabet

    SvaraRadera