lördag 10 mars 2012

Vad har jag nu gett mig in på?


I dag har vi haft badkalas på badhuset i Fränsta för Tyra. Hon var väldigt nöjd med det. Mamman passade på att röra lite på fläsket och simma några längder, vilket resulterade i att mamman kände sig väldigt hurtig ...
och bestämde med Tant Malin att verkligen skulle göra en tjejklassiker (som de snackat många gånger om när de druckit vin). Jag har väl nämnt tidigare att mamman väger typ 80 pannor och har Sveriges sämsta kondis?!?.
Skit samma, nu har iaf jag och Mallan bestämt detta. Vi ska simma Vansbrosimmet i Juli och springa Lidingöloppet till hösten. Tjejvasan och cyklingen tar vi nästa år. Jag skju
ter på det eftersom jag varken är ngn hejare på skidor eller cykel. Mallan däremot är en fena på skidor och har åkt tjejvasan på 2.24. Hon får väl helt enkelt lära tant Sara att åka längdskidor. Det är nog cyklingen som blir den största utmaningen. Att cykla 10 mil när jag tycker det är en pina att cykla ett par kilometer till Mallan för att fika! Dessutom har jag inte bara sveriges sämsta kondition jag har även världens sämsta koordination. Det finns inte vuxen människa som vurpar så ofta på cykel som jag. Men det är så man utvecklas, man ska utmana sina svaga sidor. Synd bara att jag har så många!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar