torsdag 26 februari 2009

Jag hatar Försökringskassan!!!!!!

Grrr!
Måste det strula med försökringskassan jämt? Ytterligare en anledning till att jag hatar att vara föräldraledig. Väntar på ca 8000 kr. Sånt här kan få mig att gå i taket. Nu är det inte så att jag sitter i sjön för jag jobbar ju halvtid, med en halvtids lärarlön är ingen förmögenhet. Jag har varit in på försäkringskassan och kikat så jag inte gjort ngt fel. Allt ser rätt ut och anmälan kom in den 19 och utbetalningen skulle ske den 26. Det var i går. Idioter.
När jag väntade Tyra drog jag en vurp och spräckte ett revben. Belv då sjukskriven tills Tyra kom. Fick vänta i tre månader och fylla i en uppsjö av papper innan jag fick några pengar. Både läkare och jag själv skulle skriva en redogörelse om varför jag inte kunde arbeta. Att vara i åttonde månaden och knäcka ett revben så man inte kunde andas förrän bebben kom ut var nästan inte själ nog. Dessutom hade jag både ischias och foglossning. Jag hatar försäkringskassan! Känner inte för att ringa och fråga vad som hänt heller eftersom man för det första får sitta i kö i 3000 år och sedan får man prata med någon prao från mellanstadiet som knappt kan svenska.

Jag hatar försäkringskassan!

1 kommentar:

  1. Ja, det är onekligen ett stressmoment det där med försäkringskassan! Konstigt att det ofta måste vara så struligt?

    SvaraRadera