torsdag 26 februari 2009

Ridhjälp

Åh, vad skönt det känns att ha fått ridhjälp eller medryttare som det så fint heter. I dag är Katarina här och lånar Fia-Lotta. Min förhoppning är att Katarina blir upp över öronen förälskad i Fia-Lotta och att hon vill komma hit och låna henne rätt ofta. Är väldigt graviditetstrött och orkar inte rida. Vill helst gå och lägga mig samtidigt med barnen och sedan sova minst 12 timmar. Men så ser ju inte verkligheten ut. När ungarna somnat så ska det plockas ihop och sedan måste man ju vara lite social med gubben också. Barnen vaknar i regel vid sex (om jag har tur) och då är det mamman som kliver upp. I och för sig så kliver jag ju alltid upp vid den tiden de tre dagar i veckan jag jobbar. Men när jag inte jobbar vill jag ha sovmorgon. Nog om detta.
Nu tappade jag visst tråden. Grejen var ju att jag skulle skriva vad glad och tacksam jag är att Katarina är här och lånar hästen. Helst av allt skulle jag vilja låna ut henne helt och hållet tills bebben kommer eftersom det är lite annat pyssel med hästen också. En del hästgöra är ju liksom lite tungt och är man inte så smärt och smidig själv längre så är det jobbigt. Tillhör ju de lyckliga få som går upp en ca 30kg per graviditet, jippi! Har bara gått upp sju kg än så länge, men så är jag bara i v 15 ännu. Så är det någon som vill låna världens snällaste och fetaste fjording i ett par månader så är det bara att höra av sig.

Kram Kram


Kl. 16.30
Nja!
Ingen ljuv musik uppstod mellan Fil-Lotta och Katarina. Fia-Lotta hade tydligen dragit varenda trix hon kunde under en period på ca. en halv timma. Fia, Fia du som är så snäll när mamsen rider, oj,oj,oj!
Tja jag säger det igen. Är det någon som vill låna värdens snällaste, fetaste och tydligen världens tjurigaste fjording så är det bara att höra av sig.
Ps glöm ej piskan Ds

2 kommentarer:

  1. *skratt* hade jag inte så långt skulle jag tukta tjurskallen! När vi kommer upp ska jag prova att rida på henne. Lilla S har fått Kattstabacksbacilusker=magsjuka! Jippi!

    SvaraRadera
  2. Hej Sara, Låter verkligen som ruskig mammafrustration du råkat ut för :) Härligt att inte vara själv om detta! Har just börjat jobba efter mina två tätt födda barn (3 & 1,5år.) O tänkte att NU börjar jag få ett vanligt liv utanför hemmet, gud så skönt!!!! Men när man kommer hem trött på kvällskvisten efter det nya jobbet som är kul men nytt, så har visst gubben haft fullt upp med annat än att plocka upp sen frukostmålet och allt det övriga som även fanns på golvet i förrgår. Den nya dammsugaren verkar ha gått i pension redan så en matta av smulor får man stå ut med. Dessutom hade visst mjölken tagit slut och alla ytterkläder är blöta ligger i en hög på golvet, torkar rätt dåligt så faktiskt. O kontot från försäkringskasseutbetalningen ser rätt tomt ut.... o alla andra konton med för den delen....
    Dessutom hade jag råkat tagit på mig en annan uppgift som jag hade tänkt ta itu med bara för det var kul och jag ändå inte då ännu fått detta nya halvtidsjobbet(lyckligtvis)som innebär en daglig pendling på 4,5 timme t.o.r och denna uppgiften måste jag nog göra nattetid för nu förväntas det ju att jag ska lösa det där som jag tog på mig innan jag blev anställd!

    SvaraRadera