måndag 23 februari 2009

Not another blogmum

Eller jo. så är det ju faktiskt. En till patetisk bloggmamma i raden av alla andra mammor som inte har några liv förutom sin familj. Detta är ett desperat försök till att skaffa mig en hobby. Är för lat och trött för att göra något verkligt som att släpa mig till gymmet, gå någon kurs eller vad det nu är folk gör som faktiskt har ett liv utanför hemmet.

Nu kanske det är så att du undrar vem jag är. Jag hoppas i alla fall att jag inte är så tråkig som jag låter. Är en två barns mamma (snart tre) som är utbildad som grundskollärare men arbetar just nu halvtid gymnasiet. Jobbar halvtid eftersom jag har en bebbe på 11 månader här hemma och inte riktigt trivs med att vara mammaledig på heltid. Jag vet, det rimmar väldigt illa med en person som har en bulle i ugnen. Men denna bebbe var liksom inte riktigt planeras, det bara bidde så. Så om allt går som det ska så kommer jag att vara mammaledig, suck, från och med 25 augusti.

Vi bor i på en liten idyllsik gård som heter Kattstabacken, därav namnet på bloggen. Vi har en labbe, elak katt och en tjock och trind fjording som jag inte orkar rida just nu. Min man arbetar som lokförare och även han verkar ha lagt ner all verksamhet utanför hemmet. Men denna vecka ska han börja sitt nya liv, så vi får väll se vad det innebär. Även han har blivit lite trind. Dessutom behöver han klippas, han ser inte klok ut. Man kan tro att han har en beige pälsmössa på sig dygnet runt. Vi får väll se när han orkar göra något åt sin jättefrilla.

Både jag och min man fyller 30 i år. Hade planerat att ha värsta partyt eftersom jag fyller år på midsommarafton, men det känns inte aktuellt längre. Gubben tar nog med sig ett gäng öldrickande gubbar upp till stensjöarna så att de kan bete sig riktigt manligt (=grisigt).

Ja, vi får väll se vad det blir av med den här bloggen, är liksom helt värdelös på sånnan häran saker. Men som sagt, jag får se det som en liten hobby, som jag kanske med tiden kan bli lite bättre på.

Kram Kram

3 kommentarer:

  1. Måste bara se om kommentarfältet funkar nu. Som sagt är ju inte så bra på detta.

    SvaraRadera
  2. Men grattis i förskott till nya familje medlemmen :) Så går de när man knullar vettu *skrattar*
    /Anki

    SvaraRadera
  3. Men Sara vad får jag läsa för nåt?! Gud, vad busigt och tok-kul! Du har alltså andra bullar i ugnen än de där som du pysslar med så du glömmer att gå på personalfest? =)
    Jättegrattis och du... din blogg är verkligen läsvärd! Kram / Jeanette

    SvaraRadera