tisdag 24 februari 2009

Vinterkräksjukan rond 2

Jo, det är fatiskt sant! Nu har Elsa vinterkräkan igen. Lilla, lilla genomskinliga Elsa.
Johan sov med barnen i natt så jag skulle få sova ordenligt en natt. Har ju en amningsgalning på tissen nätterna igenom. Så jag låg på Elsas rum, helt solo, skönt. Jag fick ju i alla fall sova en stund för sedan satte Elsa i gång att spy och kraxa. Tror ni Johan vaknade? Icke. Han sov så skönt så. Det blev mamman som fick bädda rent i sängen och tvätta av stackars Elsa. Sedan blev det pappan som fick sova solo på Elsas rum. En medvetslös man kan ju inte ta hand om ett sjukt barn.

Vila får man göra i graven
(I alla fall om man är mamma)

3 kommentarer:

  1. Hahaha...skrattade högt åt ditt inlägg - känner igen mig hundra gånger om.

    SvaraRadera
  2. ja vad är det med män på nätterna? Döva? döda? tror dom att dommåste upp o jaga i gryningen??? :D

    SvaraRadera
  3. Hej hopp! Såg ditt inlägg om din nystartade blogg på AFF. Måste ju kika in och säga hej samt ge dig adressen till min blogg som jag startade när sonen aldrig ville komma ut i feb. förra året. Helt menlös blogg egentligen om man inte vill veta allt om Simon! ;)

    Skrattade gott (och igenkännande) åt ditt inlägg. Min man skulle kunna sova igenom ett bombanfall - garanterat!

    Hoppas barnen mår bättre nu!

    Kram

    SvaraRadera