torsdag 23 juli 2009

Drömmer om ett liv i stl 38

Nu har alla höst/vinterkataloger ramlat in. Oj vad mycket fint! Men det är inte riktigt läge att beställa ngt åt mig själv ännu. Plus/BB-sidorna är inte lika lockande. Man vill liksom inte gärna beställa kläder i stl 44. Det känns inte bra. Nej, man får beställa fina kläder åt ungarna i stället. Lite nytt och fräscht tills dagis drar i gång. Sedan behöver de ju lite nya överdragskläder också. Det enda jag får beställa åt mig själv är amningsbehåar och rejäla trosor, tjoho!

I dag är jag dessutom supersvullen. En livs levande vattenballong. Det tog ca 30-45 min i morse innan jag kunde röra på fingrarna. Jippi. Jag har fortfarande ingen vidare känsel i händerna, men det kanske kommer igång under dagen.

Nu är det lite städning som gäller. Ingen storstädning för det pallar inte ryggen med. Men lite dammsugning och dammtorkning, byte av handdukar och lite småpyssel. Just nu så regnar det, så det känns inte så farligt att städa lite. Jag tror att det ska bli bättre väder på eftermiddagen så då är det skönt om det är gjort.

Gubben kom hem från kontoret och drog på sig lokförarstassen, det fattades folk så nu drar han i väg till Storvik. Han kommer inte hem förrän vi 22 tiden i kväll. Tråkigt!

Ja, ja. Jag får se vad jag hittar på i dag.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar