onsdag 8 juli 2009

Finns det inget mellanväder?

Antingen är det 30 grader varmt och vindstilla eller 10 grader och blåst. Jag vill ju ha det som är mitt emellan. 20 grader och lite lätt bris. Fy vad tråkigt allt blev när detta väder kom. Plötsligt tar allt emot. När det var finväder hann jag fika, bädda sängarna, slänga i en tvättmaskin och damsuga innan vi gick ut. Nu är det knapp att jag hinner det på en hel dag. Hinner och hinner, orkar är väl mer ordet jag söker efter. Men man kanske ska vara nöjd, två veckors finväder är väl det vi brukar få som normalt om vi ska vara ärliga. Man kan ju ändå hoppas att det skulle råka blåsa in ett nytt högtryck över vårat kalla land.

Kram

1 kommentar:

  1. Ja du... Man börjar nästan fundera om det svenska begreppet lagom verkligen existerar.
    Ena dagen måste man nästan ha långkalsonger för att inte frysa, nästa dag tycker man att man har för mycket kläder om man bara har bikini, och dagen efter det måste man nästan ha flytväst ute på gräsmattan... *suck*
    Förstår om du ogillar värmen nu när du bebis i magen, själv hade jag helst sett att det var minst 25 grader och strålande sol :-)
    Kram på dig!!!

    SvaraRadera