söndag 8 mars 2009

Bada, bada, bada

Eller dada som Tyra säger. I dag har vi varit på Östersunds badhus. Ungarna badade som fiskar. Båda är helt övertygade att de kan simma. Funderar på om minsta är en häxa precis som sin mor. Hon flyter nämligen som en kork. Efter några timmar i den varma barnpoolen är man helt slut. Det är jobbigare att bade ett par timmar med barnen än att ta en helkväll med tjejerna på Mittis. Nu skulle man ju helst vilja kollapsa på soffan. Men nej, nej. Nu ska man tvätta alla badkläder, steka biff, mocka och göra ordning allt inför morgondagens jobb och dagis. Johan har dock kollapsat på soffan och ligger och skriker att jag måste koka välling till Tyra ( som jag nyss gav lite gryta, men det har han ingen koll på). Ja, ja det är bäst jag lyfter på arslet och kokar lite välling innan min stackars man blir hes.
Ha det så bra alla ni som orka läsa min fjantiga blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar