söndag 29 mars 2009

VAB-chock!


Här har det varit värdsrekord i sjukdom. Det började med att Elsa och Tyra var lite varma och snoriga förra söndagen. Sedan drog helvet i gång. Tyra blev dunder sjuk. Över 40 grader, snorade och hostade som tusan i två dagar. På onsdagen tyckte nog sjukguden att hon inte var tillräckligt sjuk för då slänge han på lite spya och diarre också. Så då snorade, hostade, kräktes och sket hon och hade ca 40 graders feber. Var på vårdcentralen med henne på fredagen, där konstaterades att det var influensan, alltså virus, som det bara var att vänta ut. Nu är det söndag och vi väntar fortfarande. Hon har gått ner 1,5kg i vikt. Helt plötsligt är hon inte tjock och rund utan liten och tanig. Hon väger bara 9,5kg och det har hon inte gjort sedan hon var ca ett halvår.

I morgon är det Johans tur att ta VAB. Att vara hemma med två sjuka och grininga ungar är ingen hit! Elsa piggnade dock på sig ganska snabbt så hon ska gå på dagis i morgon.

Eftersom min vecka har spenderats i soffan med Tyra fastklamrad på min tjocka magen så är huset en katastrof. Behöver tvätta, stryka, diska, damsuga, skura, vattnablommor, you name it!

Vet inte vart jag ska börja bara.

Jo, jag ska göra världens fetaste Västerbottenpaj och mumsa i mig, då vet jag att allt känns bättre och jag tar gladeligen tag i kaoset.

Kram på er och hoppas att era ungar mår bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar