lördag 21 mars 2009

Bye, bye bilen!


Hm, vad ska man skriva om i dag då? Det var ju ett par dagar sedan sist. Känns som om det inte händer något. Känns som om livet just nu går ut på att dammsuga labradorhår och svabba golven från diverse äckel.

Men om jag tänker efter så händer det ju lite saker. På tisdag säljs Johans käraste ägodel, audin. Då blir det gråt och tannagnissel i P-boda. Vi har varit och kikat på lite större bilar så vi kan få in tre bilbarnsstolar och en tvillingvagn. Lutar nog åt en audi a6, men vi ska vänta med bilköp tills vi har varit på ultaljud. Så vi får slåss om den lilla Corollan ett tag. Det blir spännande att se hur vi kan pussla ihop det hela, speciellt med tanke på att Johan börjar så skumma tider.

I går var jag på vinklubb hos Karin. Vi käkade kyckling i ädelostsås. Jag fick sådana gaser att Johan funderade på att sova i stallet. Mia vann vinlotteriet så nästa månad blir middagen i Rätan.

I dag har en jättegullig tjej som går på gymnasiet där jag arbetar varit här och lånat Fia. Det blåste så Fia var lite busig, men gick bra. Vi har även haft barnkalas i dag. Jag hade bara bjudit in fyra barn varav två inte kunde komma så det blev ett lugn och mysigt kalas ( blev mer vuxenkafferep än barnkalas) men Tyra var nöjd och det var ju huvudsaken.

Morfar har harit här och hämtat Elsa eftersom hon ska sova hos dem i natt. Hon packade väskan kl sju och sedan väntatde och tjatade hon ända tills morfar dök upp vid tolvtiden.

Tja nu återstår det nog bara att njuta av lugnet och slappa i soffan. I morgon tar vi nya friska tag för då kommer min kusin och hennes familj från stora staden. Då ska vi sparka i gång grillen. Så Kajsa förbered dig på fylld fläskfilé och klyftpärer.

Ha det så trevligt så kankse vi hörs snart igen!

1 kommentar:

  1. Tack för en mysig dag! Grillningen var ju KANON! Glöm inte att gå in på min blogg o tävla om barntofflorna. Skynda. bara några timmar på dig! Kram Sundsvallsborna.

    SvaraRadera