onsdag 4 mars 2009

Nu är det bevisat - jag är knäpp

Bebben hade inte dött, tack och lov. Hjärtat slog med 158-162 slag per minut och den gjorde några karatesparkar som hördes rätt rejält. Blir nog en vilde, precis som Elsa.
Jag var så nervös inför besöket hos Maggan att jag blev tvungen att gå på toa två gånger innan jag kunde åka iväg. Johan fick föja med, för om nu bebben var död ville jag inte köra hem. Han tyckte jag var löjlig. Men som tur är har man rätt att både vara löjlig och knäpp när man är gravid. Maggan bokade en tid till oss för ultraljud den 2.a april. Undra vilka nojor jag kommer att få inför den undersökningen.
Nu när vi var säkra på att bebben bodde kvar inne i magen så tog vi och drog till stan för att kika på bilar och tvillingvagnar. Vi kikade på en Toyota Rav 4 och en Hyundai santa fe. Toyotan var för bullrig, men santa fen var helt ok. Det blir nog så att vi behåller den nya bilen och byter in min Corolla. Men det är långt till augusti, vi hinner nog kika på en hel del bilar (om jag känner Johan rätt) innan dess.
Vi passade på att handla lite presenter när vi ändå var i Birsta. Pappa fyller år i morgon, Tyra den 14 och Elsas bästis (grannungen Emma) fyller i april.

Nu måste jag se på arga snickaren med Jojje för han är tvärsäker på att det är så vi kommer att ha det om ca 6 mån. ( Undra om det finns några lägenheter kvar i terasshuset ?)

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra hos Maggan!

    Apropå vagn.. Kolla in Babytravel Jogger syskonvagn. Hört dom som varit nöjd och jag ha singelvagnen, är kanonnöjd. Dom är toksmidig!

    SvaraRadera
  2. Det finns en traktor och skoter tokig kille till som fyller i början av april...Glöm inte Hasse

    SvaraRadera