tisdag 3 mars 2009

Stora nojdagen

I dag har jag stora nojdagen. Är helt övertygad om att bebben i magen har stendött. När jag sitter och känner efter, vilket jag har gjort hela dagen så kan jag inte komma på något som tyder på att den lever. För det första har jag inte gått upp något i vikt denna vecka ( har gått upp ca 1 kg i veckan sedan jag var i v 7), tuttarna har krymt, det spänner inget i magen och jag har varit allergisk. Min allergi brukar försvinna som ett mirakel i och med att jag blir gravid, men nu är allergin tillbaka. I morgon ska jag till min barnmorska Maggan för att lyssna på hjärtat. Med de andra barnen har jag tyckt att detta har varit roligt och jag har känt mig förväntansfull. Nu känns det bara som jag ska gå dit för att få en bekräftelse på att bebben har dött.
Kanske jämför jag denna graviditet för mycket med de andra.
Antingen är jag knäpp eller så har jag rätt. I detta fall är jag hellre knäpp.

2 kommentarer:

  1. men hallå...kan faktiskt komma ihåg två tidigare tillfällen då du varit lika nojig,dom andra två gångerna du väntat barn! U

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna. Allt är säkert ok! Kram Cajsa

    SvaraRadera